o nas #

Cele

Grupa ZPR Media ma na celu dostarczanie odbiorcom wiedzy, rozrywki, informacji i porad. Oferta merytoryczna wypracowana przez Zespół udostępniana jest na zewnątrz poprzez wszystkie dostępne kanały dystrybucji (prasę, radio, Internet i telewizję), dzięki czemu dociera do osób o różnych zwyczajach korzystania z mediów. Firma stawia także na bezpośredni kontakt z odbiorcami, realizując szeroki wachlarz eventów: koncertów, festiwali, imprez, szkoleń, a także targów i wystaw.
Partnerzy biznesowi Grupy ZPR Media mogą korzystać z różnorodnych i wielowymiarowych wariantów współpracy, wypracowanych pod kątem jak najlepszego zaspokojenia ich oczekiwań. Media należące do Grupy zapewniają skuteczne i przyjazne dotarcie z przekazem reklamowym do obecnych i potencjalnych klientów.
 

Opis grupy zpr media

Grupa ZPR Media to jedna z najdynamiczniej rozwijających się grup medialnych w Polsce. Obecnie jest jednym z największych wydawców prasowych, nadawców radiowych i telewizyjnych oraz właścicieli serwisów internetowych. Prowadzi także działalność eventową w zakresie organizowania koncertów i targów.
Do Grupy ZPR Media należą magazyny o tematyce budowlanej, wnętrzarskiej, podróżniczej, żeglarskiej i zdrowotnej, a także gazeta codzienna „Super Express”. Miesięcznik „Murator”, będący jednym ze sztandarowych magazynów Grupy, od ponad 30 lat jest niekwestionowanym liderem na rynku prasy budowlanej. Wokół marki Murator rozwinięta jest także działalność uzupełniająca: kolekcja projektów gotowych domów i budynków usługowych oraz gospodarczych, a także pośrednictwo finansowe. W portfolio wydawnictwa znajdują się miesięczniki wnętrzarskie: „Dobre Wnętrze”, „M jak mieszkanie” i „Moje Mieszkanie”, które łącznie mają najwyższą sprzedaż w swoim segmencie. Jest też „Architektura-murator”, największy w Polsce magazyn adresowany do środowiska architektów oraz miłośników architektury. Do Grupy należą także miesięczniki: „Zdrowie”, „Żagle” i „Podróże”. Ponadto jej skład wchodzi Wydawnictwo Harde, specjalizujące się w literaturze dokumentalnej, hobbystycznej i obyczajowej.   
Grupa ZPR Media inwestuje w rozwój nowych technologii. Zarządza serwisami internetowymi skierowanymi do odbiorców indywidualnych i profesjonalistów, a także prowadzi projekty e-commerce. Z liczbą ponad 12 milionów użytkowników jest w czołówce polskich wydawców. Większość tytułów prasowych należących do Grupy ma zbudowane mobilne aplikacje na tablety w systemach operacyjnych iOS, Android i Windows 8.
W skład Grupy ZPR Media wchodzą także stacje radiowe: Radio ESKA, Radio Eska ROCK, Radio VOX FM, Radio WAWA i Radio Plus. Radio ESKA to największa sieć lokalnych rozgłośni radiowych, od wielu lat bezsprzeczny lider pod względem słuchalności wśród młodzieży. Stacja jest dostępna w 42 miastach Polski. Radio VOX FM to ponadregionalna rozgłośnia radiowa, która jest dostępna w 20 miastach Polski. Prezentuje szeroko rozumianą muzykę taneczną. Radio WAWA jest stacją grającą wyłącznie polską muzykę. Można jej słuchać w 14 miastach Polski. Warszawskie Radio Eska ROCK prezentuje muzykę rockową, natomiast Radio Plus to sieć diecezjalnych rozgłośni lokalnych (projekt prowadzony wspólnie ze spółką Eurozet).
Grupa ZPR Media rozwinęła również projekty telewizyjne. Stworzyła od zera kanały muzyczne POLO TV i ESKA TV, które są liderami w swoich grupach docelowych, skutecznie walcząc na polskim rynku z zagraniczną konkurencją. W 2014 roku uruchomiła pierwszy polski kanał edukacyjno-poznawczy FOKUS TV, a także telewizję muzyczną VOX Music TV.  Jesienią 2016 uruchomiona została telewizja ogólnotematyczna NOWA TV dostępna na MUX-8 oraz w telewizjach kablowych i na satelitarnych platformach cyfrowych. W czerwcu 2017 roku w dystrybucji satelitarnej pojawiła się Eska TV EXTRA, a we wrześniu 2017 ESKA ROCK TV (w miejsce kanału Hip Hop TV, który działał od marca 2016 roku). 4 grudnia 2017 roku Grupa Polsat nabyła od Grupy ZPR Media 100 proc. udziałów w spółkach posiadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz mniejszościowe udziały w spółce będącej właścicielem stacji Fokus TV i Nowa TV. Grupa ZPR Media na podstawie zawartej umowy zarządza stworzonymi przez siebie kanałami telewizyjnymi. Zajmuje się również produkcją contentu telewizyjnego i wideo.
Do Grupy ZPR Media należy IDMnet – internetowy dom mediowy, specjalizujący się w realizacji kompleksowych działań z zakresu marketingu internetowego. Jest pionierem w tej dziedzinie i skutecznie działa na rynku mediów interaktywnych już od 1997 roku.
Grupa ZPR Media prowadzi także działalność eventową w zakresie organizacji koncertów i targów. Do najpopularniejszych wydarzeń cyklicznych należą m.in. trasa koncertowa Najlepszy Koncert Świata VOX F, koncerty Letniej Sceny ESKI, WAWY, Targi Książki, Targi Sportów Wodnych i Rekreacji WIATR I WODA, Targi Budowlane i Targi Mieszkaniowe.
Grupa ZPR Media prowadzi także działalność fonograficzną.
 

Więcej

ZARZĄD GRUPY

telewizja, internet, prasa, radio, eventy, targi

Zbigniew Benbenek

przewodniczący rad nadzorczych ZPR Media SA, TIME SA, IDMnet SA

Więcej

Twórca Grupy ZPR Media, jednej z największych i najdynamiczniej rozwijających się grup medialnych w Polsce. Pełni funkcje prezesa rad nadzorczych szeregu spółek, m.in. Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA, ZPR Media SA, TIME SA, Radio ESKA SA. Jest autorem wizji rozwoju Grupy ZPR Media, w której większość projektów biznesowych opiera się na synergii spółek i współpracy zespołów.
Przez wiele lat pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, doprowadzając do prywatyzacji i skutecznej restrukturyzacji firmy, która przekształciła się w jedną z największych grup kapitałowych w Polsce.

OSOBY ZARZĄDZAJĄCE OBSZARAMI BIZNESOWYMI

internet, prasa, radio

Katarzyna Białek

dyrektor zarządzająca segmentów Internet i magazyny oraz działów marketingu

Więcej

prezes zarządu TIME SA
prezes zarządu Radio ESKA SA
wiceprezes zarządu IDMnet SA

W TIME SA odpowiada za rozwój wszystkich projektów prasowo-magazynowych i internetowych. Zarządza serwisami internetowymi i pionem społecznościowym, współkoordynuje pracę działów technologicznych: graficznych, webmasterskich, programistycznych, SEO. Nadzoruje pracę redakcji działów marketingu i promocji marek magazynowych, internetowych oraz radiowych.

Z firmą związana jest od 1997 roku. Rozpoczynała pracę w biurze reklamy Informatorów. Współtworzyła najpopularniejsze i jedne z najważniejszych w polskim Internecie serwisy branży budowlanej: Murator.pl (wcześniej Muratordom.pl) i Muratorplus.pl. Awansowała na stanowisko dyrektora strategicznego Wydawnictwa MURATOR, w 2009 weszła do zarządu wydawnictwa i objęła funkcję dyrektora zarządzającego. Od 2010 pełniła funkcje wiceprezesem zarządu spółki TIME SA, następnie została wiceprezesem spółki MURATOR SA (ZPR Media SA – rezygnacja w 2017). Od 2017 roku pełni funkcję prezesa zarządu TIME SA. W maju 2020 roku została również prezesem zarządu spółki Radio ESKA SA.

internet, prasa, radio

Michał Hejka

odpowiada za rozwój nowych modeli i kanałów monetyzacji oraz rozwój analityczno-kontentowy w zakresie nowych mediów

Więcej

wiceprezes zarządu TIME SA
prezes zarządu IDMnet
prezes zarządu Accorp

Z Grupą ZPR Media związany od 10 lat. W 2008 roku objął stanowisko dyrektora ds. badań i rozwoju w IDMnet, a następnie dyrektora operacyjnego tej spółki. W 2010 roku połączył tę funkcję z funkcją prezesa zarządu w spółkach Afilo i AdAction. W 2013 roku zrezygnował z tych stanowisk, by zająć się tworzeniem Broker TV. Do czerwca 2017 pełnił funkcje wiceprezesa zarządu IDMnet oraz zasiadał w zarządzie spółki Accorp. W kwietniu 2020 roku został wiceprezesem TIME SA.
Wcześniejsze doświadczenia zawodowe to praca w domu mediowym OMD (obecnie Omnicom Media Group) oraz w Centrum monitorowania Rynku.

radio, internet

Paweł Szaniawski

odpowiada za obszar informacji i rozwój multimedialnego newsroomu w strukturach Grupy ZPR Media

Więcej

prezes zarządu Radia VOX FM
prezes zarządu Radia WAWA
prezes zarządu Radia Eska ROCK
wiceprezes zarządu Radia ESKA SA

W Grupie ZPR Media od 2019 roku. Wcześniej był związany z dziennikiem „Rzeczpospolita”. Od początku 2017 roku pełnił funkcję szefa działu Wydarzenia oraz szefa wydawców strony głównej rp.pl. Jest pomysłodawcą projektu Ogólnopolskiej Bazy Oświadczeń Majątkowych (OBOM), realizowanego przez Gremi Media SA dzięki środkom z programu Google DNI. Wcześniej przez kilkanaście lat pracował w tygodniku „Newsweek Polska”, gdzie m.in. kierował działem newsowym. Pracę w mediach zaczął pod koniec lat 90. jako redaktor i wydawca w serwisach internetowych (m.in. „Wiadomości” TVP) oraz reporter „Życia Warszawy”. Jest absolwentem wydziałów prawa i amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Odbył również staż w Missouri School of Journalism. 

prasa, internet

Ewa Lampart

dyrektor generalna Grupy Super Express, do której należą: dziennik "Super Express", serwisy internetowe Se.pl, Beszamel.pl, Podroze.pl, dział rozwoju biznesu, dział wideo i Wydawnictwo Harde  

 

Więcej

Obecnie w Grupie ZPR Media nadzoruje segment Super Express w zakresie funkcjonowania, rozwoju i wprowadzania wszystkich produktów ukazujących się pod tą marką.
W Grupie ZPR Media pracuje od 2010 roku jako dyrektor zarządzający segmentu Super Express i wiceprezes zarządu. W latach 2013–2017 była prezesem spółki i dyrektorem zarządzającym TV SPEKTRUM, w której odpowiadała za wprowadzenie na polski rynek dwóch stacji naziemnych: FOKUS TV w kwietniu 2014 roku i NOWA TV w listopadzie 2016r.
W branży medialnej pracuje od 1993 r. Przez 12 lat po stronie działu mediów agencji reklamowych (Lintas i Euro RSCG Poland) i w domu mediowym (Media Planning - grupa HAVAS) , następnie w latach 2003 – 2010 jako dyrektor marketingu prasy codziennej w Axel Springer Polska , gdzie była odpowiedzialna m.in. za wejście na rynek dzienników „Fakt” w 2003 r. i „Dziennik. Polska Europa Świat”, ich strategię marketingową oraz rozwój źródeł przychodu. Z wykształcenia jest filologiem języków słowiańskich. Studiowała w Warszawie, Belgradzie i Ljubljanie. Ukończyła także studia MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN.

internet, technika

Piotr Cichocki

zarządza IT i rozwojem technologicznym Grupy ZPR Media

Więcej

wiceprezes zarządu TIME SA
wiceprezes zarządu Supermedia Interactive Sp. z o.o.

Pracę w Wydawnictwie MURATOR rozpoczął w 1995 roku. Do 2000 roku był szefem działu baz danych i wydawnictw multimedialnych, następnie został dyrektorem informatyki i telekomunikacji. Odpowiadał za strategię IT, administrację i helpdesk, projektował i tworzył oprogramowania (obecnie dział IT pracuje też dla innych spółek i obsługuje około 3000 stacji roboczych). W 2007 roku został prezesem zarządu i dyrektorem generalnym w Supermedia Sp. z o.o., gdzie nadzoruje działy sprzedaży, techniczny i księgowość. Od 2008 roku wiceprezes zarządu i dyrektor ds. nowych technologii spółki Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA, odpowiedzialny za IT, telekomunikację, dział rozwoju, serwis. W latach 2010-2019 prezes zarządu Supermedia Sp. z o.o. Od 2010 roku wiceprezes TIME SA, odpowiedzialny za IT i technikę radiową.

 

radio, internet

Marcin Gębala

odpowiada za nadzór nad finansami spółek

Więcej

wiceprezes zarządu Radia ESKA SA
wiceprezes zarządu Radia VOX FM
wiceprezes zarządu Radia WAWA
wiceprezes zarządu radia Eska ROCK
wiceprezes zarządu IDMnet SA
wiceprezes zarządu Supermedia Sp. z o.o.
wiceprezes zarządu TV Spektrum Sp. z o.o.

Z Grupą ZPR Media związany od 2000 roku. Początkowo pracował w działach Baz Danych oraz Sprzedaży. Następnie powierzono mu zadania obejmujące tworzenie analiz i planowanie strategiczne. Działając w tym obszarze awansował na kolejne stanowiska, początkowo był Koordynatorem ds. Analiz, następnie Szefem Działu Planowania Strategicznego, a ostatecznie został Dyrektorem Analiz Strategicznych. Od 2010 roku jako Dyrektor Działu Controlingu kierował procesem budżetowania w spółkach grupy mediowej. Wdrażał systemy raportowania i budżetowania w Grupie Radiowej Time. Ściśle współpracując z zarządem ZPR Media nadzorował działania operacyjne, a także wspierał budowanie strategii biznesowej. W latach 2015-2017 zasiadał w zarządzie spółki Promotor United Entertainment. Od września 2017 do czerwca 2019 roku pełnił funkcję prezesa zarządu spółki ZPR Media SA. Obecnie zasiada w zarządach m.in. spółek radiowych, gdzie odpowiada za obszar finansów.

telewizja

Ewa Latkowska

prezes zarządu ZPR Media SA

Więcej

Zarządza produkcją telewizyjną i wideo.
Dołączyła do Grupy ZPR Media w październiku 2016 roku. Wcześniej przez 20 lat pracowała w Telewizji Polskiej, gdzie pełniła m.in. funkcję zastępcy dyrektora ds. ekonomicznych Programu 2 TVP oraz p.o. dyrektora Programu 2. Współtworzyła strategie programowe oraz ramówki sezonowe w oparciu o analizy efektywności ekonomicznej i wyniki oglądalności. Odpowiadała także za pozyskiwanie środków finansowych na realizację projektów, tworzyła modele biznesowe oparte na koprodukcji, sponsoringu i wsparciu przez instytucje publiczne. Nadzorowała operacyjnie wprowadzanie na antenę dużych marek programowych: festiwali, tras koncertowych, imprez plenerowych oraz rozrywki wielkoformatowej.

prasa, internet, telewizja

Anna Sobota

zarządza pionem sprzedaży Grupy Super Express
zarządza pionem handlowym produkcji telewizyjnej i wideo

Więcej

wiceprezes zarządu ZPR Media SA
dyrektor Biura Reklamy Grupy Super Express

Związana z Grupą ZPR Media od 2006 roku. Od początku kariery w firmie pracowała w dziale współpracy z agencjami i klientami strategicznymi „Super Expresssu”. Do kwietnia 2018 roku, gdy objęła stanowisko dyrektora biura reklamy Grupy Super Express, pełniła funkcję dyrektora ds. współpracy z agencjami i klientami strategicznymi w spółce ZPR Media SA. Odpowiadała za koordynację sprzedaży w ramach produktów Grupy Super Express („Super Express”, Se.pl, „Super Biznes”). Do jej zadań należało m.in. współpraca z partnerami strategicznymi, w tym z ministerstwami, instytucjami skarbu państwa, stowarzyszeniami, firmami prywatnymi. Pełniła także funkcję dyrektora rozwoju sprzedaży w spółkach ZPR Media SA i IDMnet SA.
Od marca 2017 roku jest prezesem zarządu spółki Media Express Sp. z o.o. W czerwcu 2019 roku została powołana na stanowisko wiceprezesa zarządu spółki ZPR Media SA, w której odpowiada za pion handlowy.

 

radio, internet

Mariusz Szuster

odpowiada za realizację celów operacyjnych we wszystkich obszarach, obejmujących działalność radiową w Grupie ZPR Media

Więcej

Dyrektor Generalny Grupy Radiowej

Z Grupą ZPR Media związany od 2000 roku. Pracował w działach handlowych, pełniąc funkcję dyrektora handlowego, a następnie od roku 2008 dyrektora zarządzającego w filiach spółek Radio Eska SA oraz Time SA. W roku 2011 objął stanowisko Zastępcy Dyrektora Krajowego Sprzedaży Bezpośredniej i od tego czasu odpowiadał za koordynację sprzedaży lokalnej w ramach produktów radiowych Grupy. Do jego zadań należało również nadzorowanie pracy we wszystkich oddziałach terytorialnych spółki, wdrażanie nowych projektów, sprzedaż Internetu, koncertów, współpraca z innymi spółkami Grupy ZPR Media. Od maja 2017 roku, jako Zastępca Dyrektora Handlowego Radia, zarządzał również zespołem sprzedażowym w Warszawie. W marcu 2020 roku został Dyrektorem Generalnym Grupy Radiowej.

radio, internet

Bogusław Potoniec

odpowiada za strategię programową stacji radiowych grupy (Radio ESKA, Eska ROCK, Radio VOX FM, Radio WAWA, Radio Plus) oraz ESKA TV, VOX MUSIC TV i Eska ROCK TV

Więcej

dyrektor programowy Grupy Radiowej Time

W Grupie Radiowej Time pracuje od 2000 roku – najpierw jako dyrektor programowy Radia ESKA Łódź, a od 2002 roku jako dyrektor programowy Grupy.
Stworzył strategię programową Radia ESKA, najpopularniejszej sieci lokalnych stacji radiowych w Polsce i najchętniej słuchanej stacji w formacie CHR (Contemporary Hit Radio). Jest też współautorem koncepcji kluczowych akcji promocyjnych Radia ESKA (m.in. ESKA odwołuje zimę, Hity na czasie, ESKA Music Awards, Eskomat, ESKA Summer City i inne).
Tworzył strategię programową i muzyczną nowych projektów radiowych grupy, m.in. Radia Eska ROCK oraz Radia VOX FM (w unikatowej formule formatu DANCE).
Nadzoruje programy stacji radiowych grupy (Radio ESKA, Eska ROCK, Radio VOX FM, Radio WAWA, Radio Plus) oraz dwóch projektów telewizyjnych (ESKA TV i VOX MUSIC TV).
Przygodę z radiem rozpoczynał w 1985 r. w Studenckim Radiu „Żak” Politechniki Łódzkiej. Był dziennikarzem w Rozgłośni Polskiego Radia w Łodzi oraz łódzkich oddziałach RMF FM i telewizji TVN.

 

OSOBY ZARZĄDZAJĄCE DZIAŁAMI HANDLOWYMI

radio, internet, akcje crossmediowe

Jacek Kapela

odpowiada za sprzedaż krajową i współpracę z kluczowymi klientami, domami mediowymi oraz agencjami

Więcej

dyrektor handlowy ds. sprzedaży krajowej

Pracuje w TIME SA od kwietnia 2016 roku. Pełnił dotychczas obowiązki zastępcy Dyrektora Handlowego, które łączył z funkcją Dyrektora Działu Planowania. W kwietniu 2020 roku został dyrektorem handlowym ds. sprzedaży krajowej w pionie radiowym.
Z rynkiem reklamy i mediów jest związany od początku swojej kariery zawodowej. Był m.in. Prezesem Zarządu Grupy Radiowej Audytorium 17 w latach 2010 – 2014, a wcześniej przez siedem lat pracował w CR Media Consulting SA na stanowisku Dyrektora Departamentu Radiowego.

 

prasa, internet, akcje crossmediowe

Andrzej Tuzinowski

odpowiada za sprzedaż magazynów i Internetu

Więcej

dyrektor handlowy w Biurze Reklamy Prasy i Internetu

Z Grupą ZPR Media związany od 1999 roku. Pracę zaczynał w Radiu ESKA Warszawa, w którym pełnił funkcję sekretarza redakcji a następnie szefa muzycznego. Był także dyrektorem programowym Radia ESKA Kraków. W latach 2006–2016 pełnił funkcję dyrektora ds. Badań i Rozwoju w spółce Radio ESKA SA. Od 2008 roku łączył te zadania z obowiązkami dyrektora Działu Projektów Specjalnych (Pracownia Kreatywna). W latach 2016-2017 związany był z Grupą Wirtualna Polska, w której pracował na stanowisku dyrektora ds. rozwoju produktów radiowych. Od 2017 roku zarządzał Działem Wsparcia Sprzedaży Prasy a także agencją 360 Content Team. W sierpniu 2018 roku objął stanowisko dyrektora handlowego.